Photobucket
ShoutMix chat widget
__________PERHATIAN..!! SETIAP ARTIKEL YANG DI POSKAN,LAYAK DI KOMEN OLEH SESIAPA SAHAJA, PETUKARAN IDEA JUGA DITERIMA DIDALAM RUANG KOMEN INI UNTUK KOMEN SESEBUAH ARTIKEL CLICK PADA "LINK TO THIS POST" ,DI BAHAGIAN BAWAH ARTIKEL__________

Tuesday, August 2

10 Jambatan Ngeri Lagi Menakutkan Di Dunia

Beberapa jambatan di dunia yang paling berbahaya yang dimaksudkan hanya untuk berjalan. Ini adalah jambatan gantung negara-negara seperti India, Malaysia, Filipina, Selandia Baru, Pakistan, Nepal, serta interior dari beberapa negara lain.



1. Hussain Bridge of Borit Lake, Pakistan
Salah satu jembatan yang paling menakutkan dan berbahaya di dunia adalah Hussaini-Borit Danau Bridge di Hunza Pakistan.  Tidak diketahui secara pasti berapa banyak orang mungkin telah menjadi korban sementara persimpangan struktur ini berbahaya, tetapi lebih dari cukup.


2. Hanging Bridge of Ghasa, Nepal
Jembatan ini telah dibuat kerana untuk binatang peliharaan seperti lembu dan kambing, penduduk desa di Nepal mengembangkan Jembatan Gantung dari Ghasa, jembatan gantung sangat panjang dan menakutkan. Jembatan ini digunakan oleh penduduk setempat dan Haiwan peliharaan setiap hari jadi.  Jamabatan ini cukup tinggi ,boleh membunuh jika mereka terjatuh.
 
 
3. Royal Gorge Bridge in Colorado, US
 Pembangunan Royal Gorge Bridge di Colorado (USA) jembatan gantung terbesar di dunia ,Dibina pada  5 Jun 1929, 1.053 kaki (321 meter) di atas tanah di bawah dan 1.270 meter. Jembatan ini dibangun untuk $ 350.000 dengan berat sekitar 1.500 ton. 1.270 papan dek; sekitar 250 yang diganti setiap tahun.



4. Danyore Suspension Bridge of Gilgit, Pakistan
Danyore jembatan gantung ini terletak di Gilgit - Pakistan. Untuk memudahkan kendaraan untuk menyeberang Sungai Hunza. Ini adalah pengalaman yang sangat unik dan  menakutkan saat melintasi jambatan. Jambatan berayun tua dibuat dari kayu. Di tengah-tengah jambatan Anda boleh merasakan kendaraan Anda bergerak beralun-alun. Selesai menyeberangi jambatan, jalan segera memasuki terowongan yang sangat sempit, gelap dan menakutkan. Hanya ada ruang yang cukup untuk satu kendaraan. 
 
 
5. Carrick-a-rede Rope Bridge, Northern Ireland
Carrick-a-nasihat Rope Bridge adalah hanya 20 meter dan panjang 30 meter di atas batu-batu dekat Ballintoy, County, Irlandia Utara. Jambatan ini banyak ayunan ketika orang-orang berjalan melintasi jambatan tali mengerikan yang menghubungkan darat ke Pulau Carrick kecil.

  Secara tradisional jembatan ini dibangun oleh nelayan selama 23m-dalam dan 20m-lebar untuk memeriksa jaring ikan salmon mereka. Pengunjung Hari ini datang ke sini hanya untuk mengambil pengalaman. Jangan melihat ke bawah saat melintasi jambatan!
 
 
6. Taman Negara National Park Bridge, Malaysia
 Taman Negara Taman Nasional Bridge diklaim menjadi jalur kanopi terpanjang di dunia. Ini adalah menakutkan dan tidak stabil  yang berukuran sekitar 500 meter panjang. Dibuat dengan tali saja, jaring, papan, dan beberapa tangga terdiri dari jalur panjang dan berliku jembatan tali yang berhubung melalui pohon. Dibangun pada 50 meter di atas tanah, cukup tinggi untuk menakut-nakutkan mereka dengan rasa takut terhadap ketinggian. Ini merupakan daya tarikan wisata yang menarik bagi mereka yang mencari beberapa pengalaman.


7. Arenal Hanging Bridges, Costa Rica
 Arenal Hanging Bridge adalah proyek Eco wisata terbesar di Kosta Rika, dengan hutan hujan energik primer di mana Anda akan dapat menghayati pemandangan yang indah.


8. Hanging Bridge at Trift Glacier, Switzerland
 
Salah satu jambatan yang paling indah tapi menakutkan didunia adalah Jambatan Gantung di Trift Glacier di Swiss. Jambatan duduk tepat di atas Glacier Trift pada 100 meter, 170 meter panjang, dan dianggap salah satu yang tertinggi jembatan suspensi terpanjang dan pejalan kaki di Pegunungan Alpen. Anda dapat berjalan kaki atau naik kereta kabel untuk sampai ke jembatan ini untuk melihat perairan beku.



9. Canopy Walk in Kakum Nat’l Park, Ghana
 Kagum ,Taman Nasional menawarkan urutan panjang jambatan gantung di seluruh hutan ,dikenali sebagai Canopy Walk. Ada lebih dari 7 jembatan yang memperluas dengan panjang lebih dari 330 meter atau 1.080 kaki panjang dan 40 meter atau 130 kaki tinggi. The Canopy terbuat dari jaring dan kabel dan mempertahankan iciri keselamatan kerja, namun dengan banyaknya pengunjung dan ketinggian yang luar biasa hanya menakutkan.


10. Capilano Suspension Bridge, Canada
 
Capilano Penangguhan Jambatan di British Columbia pada awalnya dibangun pada 1889 oleh George Grant Mackay, seorang insinyur sipil Skotlandia . Jambatan ini membentang 450 kaki (137m) secara keseluruhan dan 230 kaki (70 m) di atas Sungai Capilano. Jembatan itu dibina kembali pada tahun 1956 setelah beberapa modifikasi.Sangat menakutkan..



3 0 Orang Berkata Dah..!!:

perghhh gayat giler nie..silap2 leh bolos kaki kat jambatan "hussain brige of borit lake pakistan"..<<siapa nama panjang gitu.auuww..:)

jambatan gini leh wat owg ialng nyawa tp klu tu jer jln yg ader nak x nak kena rentas gak..oohhhh gayat sungguh

menarik! sungguh adventure! kalau ada peluang nak try la!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket
Follow dan Support Blog Cyber-Terima Kasih-Follow dan Support Blog Cyber-Terima Kasih-Follow dan Support Blog Cyber-Terima Kasih-Follow dan Support Blog Cyber-Terima Kasih

Orang Yang Aku Support

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More