Photobucket
ShoutMix chat widget
__________PERHATIAN..!! SETIAP ARTIKEL YANG DI POSKAN,LAYAK DI KOMEN OLEH SESIAPA SAHAJA, PETUKARAN IDEA JUGA DITERIMA DIDALAM RUANG KOMEN INI UNTUK KOMEN SESEBUAH ARTIKEL CLICK PADA "LINK TO THIS POST" ,DI BAHAGIAN BAWAH ARTIKEL__________

Tuesday, June 28

IniLah Jentera Teknologi Maklumat Kesayangan...


Hari ini ialah hari Relex cyber...Cuti niaga lah katakan..Dari pagi tidor sampai jam 3petang tadi.
Cyber nak citer skt Tentang tajuk enteri kat atas..Jentera IT ni adalah salah satu atau sebahagian daripada kehidupan (bagi pengguna yang Menggunakannya),tapi nak dikatakan 65peratus Rakyat Malaysia yang tercinta ini menggunakan Jentera IT..Kadang-kadang kita benci dengan Jentera kita..apabila ia membuat masalah kepada kita..surf lembab,frezz,& sebagainya..

First Time cyber pegang computer ni waktu umur cyber 10thn ,dimana ayah cyber seorang pegawai tentera yang mempunyai ruang pejabat pribadi di Teluk Kemang (PD) dan mempunyai komputer pribadinya..,Disitu lah cyber belajar menggunakan Komputer nie..masa tu takda windows nie..yang ada Dos..!! colour dia pun cyber ingat 8bit jer.. kalau nak akses apa-apa kena type..hahaha..

Cyber mempelajari computer dengan cara bagaimana nak akses game..itu yang pertama(biasa lah baru 10thn beb)..game yang pertama Cyber main ialah PC-MAN..berjam-jam duk kat komputer untuk menikmati permainannya...Kawan-kawan Cyber time tu JELOUSE beb..ade je yang mereka nak dengkikan..

Selepas UPSR cyber membuat permintaan.. cyber memaksa,merayu dan berguling-guling ,kerna inginkan sebuah komputer dirumah walaupun ianya kepunyaan ayah..Selepas berjaya memujuk,membodek,belakon dan sebagainya..akhirnya memperolehhi sebuah KOMPUTER (JENTERA IT) yang pertama cyber.
Waktu tu..komputer dah pakai dissket bosau..Tiap-tiap bulan pegi cari game disket yang best2(boleh tahan gak harga dia) Selang Beberapa Tahun komputer tadi rosak disambar kilat,kerana taksub bermain game..

Dibeli pula Jentera IT yang kedua Iaitu Pantium II ..waktu dibeli komputer baru tu,semangat nak mein game dah berkurangan kerana sibuk belajar(kerana Di paksa hahaha..). Dah Start pulak perangai lain..iaitu selalu ke JALAN IMBI tuk tengok apa yang best untuk Komputer...Macam-macam di tokok tambah sehingga Komputer tu dah jadi macam Kete Kebal..

Waktu tu tengah syok tengok citer hacker 1980an nyer...kanak-kanak 12th yang ditangkap kerana menggodam komputer..Lagi la bertambah-tambah semangat..wakaka(bisalah Budak Kan) perangai suka ikut-ikut tu kuat...Dapat pulak kawan yang minat, nyer pun sama...(satu kepala)

Sehinggalah Kini Jiwa cyber lebih kepada Komputer Nie..sekarang dah berumah tangga kena lah slow skt..slow-slow pun 2,3 pagi gak tidor..So inilah cerita tentang aku dan Jentera IT kesayangan..
    

P/S Duduk didepan PC terlalu lama tidak bagus untuk kesihatan..Kerana Terlalu Banyak Isap rokok..haha



0 0 Orang Berkata Dah..!!:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket
Follow dan Support Blog Cyber-Terima Kasih-Follow dan Support Blog Cyber-Terima Kasih-Follow dan Support Blog Cyber-Terima Kasih-Follow dan Support Blog Cyber-Terima Kasih

Orang Yang Aku Support

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More