Photobucket
ShoutMix chat widget
__________PERHATIAN..!! SETIAP ARTIKEL YANG DI POSKAN,LAYAK DI KOMEN OLEH SESIAPA SAHAJA, PETUKARAN IDEA JUGA DITERIMA DIDALAM RUANG KOMEN INI UNTUK KOMEN SESEBUAH ARTIKEL CLICK PADA "LINK TO THIS POST" ,DI BAHAGIAN BAWAH ARTIKEL__________

Sunday, July 10

BERSIH 2.0 9-JULAI-2011

 Tanggal 9-Julai-2011 tercipta satu lagi image yang kurang baik di Malaysia dan dimata Dunia..Kuala Lumpur lebih kurang 100 ribu penyokong BERSIH 2.0 berhimpun yang dipecahkan kepada 5 kumpulan, Kumpulan 1-4 adalah kumpulan demostrasi jalan dan kumpulan yang ke5 adalah kumpulan pemimpin BERSIH 2.0..

 Cyber difahamkan dan mengikut berita utama Malaysia ,Tujuan utama Perhimpunan Besar BERSIH 2.0 ini bertujuan ingin membuat satu kelainan sewaktu pilihan raya yang akan datang.
konon nya mereka inginkan PILIHAN RAYA yang telus & bersih..




Dimanakah hala tuju sebenar BERSIH 2.0 yang diwar-warkan kepada seluruh rakyat MALAYSIA dimana mereka menjanjikan perhimpunan pada 9-Julai-2011 adalah perhimpunan yang aman lagi menguntungkan..!!

Ini adalah pembohongan semata-mata,perjanjian yang dibuat,laporan yang dibuat adalah ingin mendapat perhatian rakyat serta belas kasihan rakyat dimana mereka seakan-akan hilang sokongan daripada rakyat dan memaparkan imej kucar-kacir didalam Parti..

Namun bukan semua rakyat MALAYSIA bersetuju dan menyokong setiap gerak-geri yang boleh mencemar hak asasi dan hak kebebasan bersuara..

Perhimpunan BERSIH 2.0 Pecahan 4 Kumpulan..yang berada di KLCC,ternyata image negara MALAYSIA punah sama sekali...Keadaan sebegini seharusnya tidak patut berlaku lagi kepada negara yang sudah MAJU dan berwawasan ini..

Sepertimana yang kita tahu, KLCC adalah sebahagian besar destinasi,dimana pelancong-pelancong dari luar , gemar berkunjung kesitu..



Cadangan: Berbincang adalah jalan terbaik & membentuk satu kesepakatan.Perbincangan juga boleh diusulkan didalam PARLIMEN bagi menyelesaikan sesuatu masalah yang melibatkan sistem perundangan negara..







Dari pemerhatian ,hanya 10 peratus daripada 90 peratus rakyat tidak tahu akan isi kandungan perhimpunan BERSIH 2.0 9-JULAI-2011.Jika mereka benar-benar inginkan ketelusan dalam sistem pilihan raya ,seharusnya mereka menegakkan sehingga tercapainya matlamat sebenar.Bukan hari ini berhimpun malam dah balik rumah..!!'Alang-alang membuat demo biar sampai pilihan raya telus'..

PATRIOT adalah salah satu gabungan pemuda yang menentang sekeras-kerasnya perhimpunan BERSIH 2.0.Mereka mewakili 36 Juta rakyat termasuk warga tua,belia,perempuan dan kanak-kanak yang inginkan keamanan negara MALAYSIA dan menjamin kesejahteraan rakyat..Walaupun jumlah pengikut mereka ini agak kecil pada hari tersebut,bukan bermakna pejuang hak asasi ini lemah dan tiada penyokongnya.Sebaliknya,perarakan aman ini sebagai menghormati titah DYMM yang tidak mahu sebarang perhimpunan atau demostrasi jalanan diadakan..

Adakah anda masih teringat kisah Nabi saw ,semasa perang, dimana jumlah pengikut yang kecil mengalahkan sejumlah askar yang banyak..!!!

Ternyata meleset sekali dakwaan pihak pembangkang terhadap pihak PDRM sebelum ini,dimana mereka menyatakan bahawa pihak polis ,tidak berlaku adil dan berlaku zalim dan buktinya pada hari ini kesemua tahanan penunjuk perasaan HARAM dibebaskan secara berperingkat dan tidak menyumbat pemimpin pebangkang kedalam ISA(menurut berita utama MALAYSIA)






Pernahkah terlintas difikiran penunjuk PERASAAN merasakan betapa sukarnya untuk memerdekakan negara MALAYSIA yang dijajah dahulu..?? adakah ini yang mereka inginkan ,merasa peperangan..!! dan menganggap KERAJAAN sebagai penjajah,,!!! RENUNGKAN

Seharusnya kita SEDAR akan keamanan dan kebebasan kita sebagai rakyat MALAYSIA tidak diperolehi dengan demostrasi,malah banyak nyawa yang terkorban dalam MEMERDEKAKAN MALAYSIA..

P/S Berfikir sebelum bertindak..terlajak perahu boleh diundur berlakunya perperangan 9-JULAI tidak dapat di amankan balik..Sewaktu keberangkatan saudara sulung saya ke JAKARTA bertemu dengan MUFTI disana,berpesanlah beliau kepada saudara ku "Satu Hari kelak akan berlakunya pertumpahan DARAH di Kuala Lumpur setinggi buku lali' sekiranya perpaduan keamanan dan keharmonian rakyat tidak dijaga..

Ingatlah..!! ILMU LOGIK YANG AKU PEROLEHI,KENAPA PEMIMPIN PARTI PEMBANGKANG MASIH TIDAK MENJADI PEMIMPIN 1 MALAYSIA,SEDANGKAN MEREKA MENUBUHKAN DAN BERJUANG SUDAH BEGITU LAMA.ITU BERMAKSUD ALLAH TAALA TIDAK MENGIZINKAN MEREKA2 INI UNTUK MENJADI PEMIMPIN 1 MALAYSIA.ATAS DASAR TERTENTU.KALAU KITA BERDOA DAN BERUSAHA UNTUK KEARAH SESUATU YANG BAIK..KALAU JADI'IANYA DIREDHAI ALLAH TAALA'.KALAU TIDAK BERJAYA MAKA ADA HIKMAH DIA.

0 0 Orang Berkata Dah..!!:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket
Follow dan Support Blog Cyber-Terima Kasih-Follow dan Support Blog Cyber-Terima Kasih-Follow dan Support Blog Cyber-Terima Kasih-Follow dan Support Blog Cyber-Terima Kasih

Orang Yang Aku Support

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More