Photobucket
ShoutMix chat widget
__________PERHATIAN..!! SETIAP ARTIKEL YANG DI POSKAN,LAYAK DI KOMEN OLEH SESIAPA SAHAJA, PETUKARAN IDEA JUGA DITERIMA DIDALAM RUANG KOMEN INI UNTUK KOMEN SESEBUAH ARTIKEL CLICK PADA "LINK TO THIS POST" ,DI BAHAGIAN BAWAH ARTIKEL__________

Wednesday, July 6

Twitter Kini Berharga $7 Billion


Penilaian Twitter telah hampir dua kali ganda dalam tempoh tujuh bulan lepas, menurut laporan dari The Wall Street Journal.

Journal berkata Twitter sibuk mengumpul ratusan juta ringgit, pada penilaian setinggi $ 7 bilion. Pada bulan Disember, syarikat yang sama bernilai hanya $ 3700000000 di pusingan pertama $ 200,000,000 pembiayaan yang diketuai oleh Kleiner Perkins Caufield & Byers.

Mengapa peningkatan dalam penilaian? Twitter, sekali bertapak tanpa banyak pelan perniagaan, kini merupakan satu media sosial dengan bilangan yang semakin berkembang didalam aliran pendapatan.

Twitter diperkenalkan pangkat tweet dan trend tahun lepas, yang terbukti menjadi sumber pendapatan pertama yang ketara syarikat. Baru-baru ini meramalkan bahawa eMarketer Twitter akan menghasilkan tiga pengiklanan yang bernilai $ 150 juta pada 2011. Bulan lepas kita tahu bahawa Twitter merancang untuk memperkenalkan pangkat tweets ke garisan pengguna dengan kejatuhan.

Pada bulan Oktober, ia mengumumkan bahawa ia akan membina alat sendiri yang juga akan membolehkan perniagaan kecil untuk berada di atas permainan pengiklanan Twitter.

Sebagai rakan-rakan dalam dunia sosial - seperti LinkedIn - facebook, Twitter sebaliknya memberi tumpuan kepada pengukuhan pasukan eksekutif dan bangunan perniagaan pengiklanan pejal.

Platform yang akan datang akan berfungsi sedikit seperti Google AdWords untuk Twitter. Jika laporan WSJ adalah tepat , ia kelihatan seperti pelabur yang mempertimbangkan platform untuk mempunyai lebih banyak persamaan dengan produk Google - potensi pendapatan.

Laporan Diterima Dari   http://mashable.com/2011/07/05/twitter-7-billion/

0 0 Orang Berkata Dah..!!:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket
Follow dan Support Blog Cyber-Terima Kasih-Follow dan Support Blog Cyber-Terima Kasih-Follow dan Support Blog Cyber-Terima Kasih-Follow dan Support Blog Cyber-Terima Kasih

Orang Yang Aku Support

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More