Photobucket
ShoutMix chat widget
__________PERHATIAN..!! SETIAP ARTIKEL YANG DI POSKAN,LAYAK DI KOMEN OLEH SESIAPA SAHAJA, PETUKARAN IDEA JUGA DITERIMA DIDALAM RUANG KOMEN INI UNTUK KOMEN SESEBUAH ARTIKEL CLICK PADA "LINK TO THIS POST" ,DI BAHAGIAN BAWAH ARTIKEL__________

Wednesday, July 6

"Penyampai Islam bukan Islam sama sekali..?"

'Islam Dan Dajjal'

Penyampai Islam bukan Islam sama sekali, kita panggil Islam.Dajjal benar telah dikenalpasti.Dajjal adalah musuh utama Islam, Muslim dan semua tamadun hari ini..

Cyber mohon maaf lah kalau ada blogger2 yang tak minat dengan cerita2 macam ni..!! ini lah cara cyber berdakwah sesama kita, supaya kita tidak lupa dan tidak ambil remeh terhadap perkembangan dunia islam..
Kalau Cyber nak tegur depan2 dan memberi kempen secara terus mungkin ada yang tak layan..kan..?
Kita kan dah dewasa mana boleh terima dengan teguran..? hek,hekk

Lebih ribu dan empat ratus tahun yang lalu, kedatangan gergasi bermata satu,' Dajjal',ia menjadi topik perbincangan dan perbahasan banyak di isi rumah umat Islam di seluruh dunia. Walau bagaimanapun, pemahaman sebenar fenomena ini teka-teki kekal yang sukar ditemui kepada kami, kerana ia adalah untuk para sahabat Rasulullah beberapa abad lalu. Semuanya bermula apabila Nabi Muhammad (SAS), muktamad dan Rasul Allah, memberitahu tentang kedatangan gergasi di bumi pada masa yang 'kemudian' (Akheri Zamana), satu peristiwa yang dia telah disebut sebagai yang sentiasa terbesar dalam kehidupan manusia. Untuk memberi tahu kepada kaumnya, 'Ummah', kedua-dua masa dan masa depan, idea yang lebih baik dan pemahaman entiti ini menakutkan, dia telah diterangkan dengan terperinci apa itu, Dajjal itu akan kelihatan seperti, aktiviti-aktiviti di dunia ini, apa kuasa yang amat besar, ia akan menghasilkan seluruh dunia dan nasib manusia dan dia bercakap tentang permintaan diterima sebagai tuan atau 'sapu' manusia. Beliau telah dipanggil ini watak 'Dajjal', perkataan Arab yang digunakan untuk menerangkan sesuatu atau seseorang yang menipu, sesuatu yang amat menarik untuk melihat, tetapi sebenarnya ia satu penyamaran yang mempesonakan.

  Hadis mengenai Dajjal sebagai pemikiran memprovokasi mereka menakutkan kerana mereka bercakap dengan suara yang kuat dan lantang dan akan melihat dengan hanya satu mata ,ia mempunyai kuasa untuk membawa seluruh dunia di bawah kawalan dan dalam berbuat demikian menyebabkan sebilangan besar orang dan umat islam sesat. Dalam satu hadis itu, Rasulullah saw telah menyatakan 'Dari Penciptaan Adam hingga ke hari kiamat, tidak ada peristiwa lain sebagaimana kubur dan membimbangkan kerana Dajjal.






Lihat Video Diatas..
Video dipetik dari >> Story Flower Dot Com

0 0 Orang Berkata Dah..!!:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket
Follow dan Support Blog Cyber-Terima Kasih-Follow dan Support Blog Cyber-Terima Kasih-Follow dan Support Blog Cyber-Terima Kasih-Follow dan Support Blog Cyber-Terima Kasih

Orang Yang Aku Support

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More